per fiets en te voet - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Monique Jorna - WaarBenJij.nu per fiets en te voet - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Monique Jorna - WaarBenJij.nu

per fiets en te voet

Blijf op de hoogte en volg Monique

04 Augustus 2016 | Thailand, Chaweng Noi Beach

ik had een heel verhaal over de jungle trekking gepost, maar blijkbaar is die niet overgekomen... Nu dan dus een inhaalslag...
De jungletrekking begon met een moutainbikeritje door t platteland ten ZO van Chiang Mai. Samen met een andere wandelgids en zijn groep fietsten we zo' n 15 km en stopten bij verschillende plantages en kregen uitleg. Ook stopten we bij een poppenmuseum dat een poppenfabriekje bleek, maar er waren geen werkzaamheden want de werknemers waren te druk met de oogst! Precies hetzelfde bij een papierfabriek even verder op!
Aan het eind van de fietstocht splitsten de 2 wandelgroepen weer en gingen wij verder met onze gids Doei. Hij is een echte Karen, spreekt de taal en kent alle gebruiken en jungle-weetjes.Hij vertelt heel veel. we lopen twee uur naar een waterval en daarna nog een half uur verder bergop war we bij een Karen dorp aankomen, en bij hen in huis slapen en eten! Super primitief Mar erg indrukwekkend!

• 10 Augustus 2016 - 08:12

Mary:

Weer een mooie ervaring erbij. Top hoor!